Menedżerowi potrzebne są twarde dane i analizy
Im więcej wiesz o otoczeniu biznesowym, własnych produktach czy usługach i ich odbiorcach, tym większe masz szanse, że odniesiesz sukces na konkurencyjnym rynku.
barbara mejssner
Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa rozwijają się coraz dynamiczniej. Według badań jedna trzecia z nich planuje w najbliższym czasie wprowadzić na rynek nowy produkt bądź usługę. A to nie jest łatwe bez wnikliwego przeanalizowania rynku.
Żeby osiągnąć swoje cele, firmy potrzebują łatwego dostępu do informacji oraz wsparcia procesów decyzyjnych. Muszą analizować dane pochodzące zarówno z systemów firmowych, jak i ze źródeł zewnętrznych. Umożliwiają to systemy informatyczne typu Business Intelligence. Pomagają one kadrze kierowniczej w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych na podstawie twardych danych, które mają realny wpływ na wzrost efektywności, obniżenie kosztów czy zwiększenie przychodów.
– Na etapie budowania długofalowych strategii menedżerowie mogą wykorzystywać funkcje Business Intelligence typu „what if". Pozwalają one rysować alternatywne scenariusze i oceniać planowane działania przez pryzmat kosztów oraz przychodów, co jest przydatne zwłaszcza na etapie budżetowania – mówi Marek Bulka z SAP Polska.
Korzystanie z takiego oprogramowania odciąża też pracowników działów informatycznych. Małe i średnie firmy mają najczęściej nieduże zespoły. Jeśli pracownicy IT nie muszą tworzyć raportów, zestawień i analiz,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta